طرز تهیه زیتون پرورده: معرفی مواد لازم زیتون پرورده +3 نکته طلایی

طرز تهیه زیتون پرورده

زمانی که صحبت از داشتن یک زیتون پرورده خوشمزه و لذیذ می‌شود احتمالا شما هم می‌دانید که زیتون پرورده‌هایی که دستساز و خانگی هستند معمولا گزینه بهتری هستند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا یادگیری طرز تهیه زیتون پرورده از اهمیت زیادی برخوردار باشد. در این مطلب قصد داریم درباره نحوه درست کردن یک زیتون پرورده خوشمزه و لذیذ صحبت کرده و هرآنچه که شما باید در این زمینه بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

طرز تهیه زیتون پرورده

برای این‌که بتوانید یک زیتون پرورده خوشمزه و لذیذ را داشته باشید باید به چند نکته مهم در دستورالعمل آن دقت داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

زیتون پرورده دلفین

  • قبل از این‌که فرایند درست کردن زیتون پرورده را آغاز کنید حتما باید آن را داخل آب ریخته و شوری یا ترشی آن را با کمک آب بگیرید.
  • در مرحله دوم از طرز تهیه زیتون پرورده باید مغز گردوهای خود را چرخ کرده و بعد از آبکشی زیتون‌هایی که دارید مغز گردوها را به زیتون‌های بدون هسته خود اضافه کنید.
  • در مرحله سوم باید رب انار و همین‌طور آب لیمو را نیز به ترکیب گفته شده اضافه کنید.
  • طرز تهیه زیتون پرورده درجه یک به این شکل است که شما حتما باید از سبزی‌های معطر نیز استفاده کنید. اضافه کردن پودر نعناع و آویشن خشک می‌تواند ترکیب گفته شده را بسیار خوشمزه‌تر کند.
  • بعد از این‌که تمامی این مواد را به‌خوبی با یکدیگر ترکیب کردید زمان آن است که این ترکیب را داخل یخچال خود قرار دهید. دقت داشته باشید که حتما درب ظرفی که این مواد را داخل آن ریخته‌اید را محکم ببندید. از طرف دیگر اجازه دهید تا این مواد به‌صورت ترکیب شده برای مدت زمان یک ساعت با درب بسته داخل یخچال قرار گیرند. به این ترتیب طعم آنها به‌خوبی با یکدیگر ترکیب می‌شود.

دقت داشته باشید که این طرز تهیه زیتون پرورده فوری است و شما بعد از یک روز که اقدام به درست کردن آن کردید می‌توانید آن را مصرف کنید. با این حال برای این‌که طعم بهتری را از این ترکیب دریافت می‌کنید می‌توانید اجازه دهید تا برای مدت زمان حداقل یک هفته داخل یخچال بمانند و سپس اقدام به مصرف آن کنید.

از طرف دیگر اگر قصد دارید که زیتون پرورده‌ای با رنگ روشن‌تر داشته باشید در طرز تهیه زیتون پرورده شمالی می‌توانید مقدار گردوی چرخ شده و اضافه شده به این ترتیب را بیشتر کنید. هرچه این ترکیب را بیشتر کنید به همان میزان روشنی زیتون پرورده شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

قبل از صحبت درباره مواد لازم درست کردن زیتون پرورده، اگر دوست دارید درباره خواص زیتون پرورده بدانید، مطلب مربوط به آن را دنبال کنید.

مواد لازم زیتون پرورده

وقتی که صحبت از طرز تهیه زیتون پرورده می‌شود باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید و آن این است که حتما مواد لازم برای درست کردن زیتون پرورده را به‌اندازه کافی استفاده کنید. استفاده درست از ترکیب این مواد به شما کمک می‌کند تا به عطر و طعم بهتر در این زیتون‌ها دست پیدا کنید. از جمله مواد لازم برای درست کردن زیتون پرورده که در طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی به آنها نیاز دارید می‌توان مواد زیر را نام برد:

  • 500 گرم زیتون بدون هسته
  • 300 گرم مغز گردو
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق غذاخوری آویشن خشک شده
  • یک قاشق غذاخوری پودر نعناع خشک شده
  • دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش (اگر آب لیمو ترش تازه باشد بهتر است)
  • دو پیمانه رب انار

یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید به آن دقت کنید این است که در طرز تهیه زیتون پرورده رودبار شما می‌توانید از دانه‌های انار خشک شده نیز در ترکیب زیتون پرورده خود استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید انتظار بافت و طعم بهتری را از زیتون پرورده خود داشته باشید.

یکی از پیش‌غذاها و سس‌های ایتالیایی معروف سس تاپناد زیتون نام دارد که طرفداران بسیار زیادی در ایران دارد. برای آشنایی با طرز تهیه این سس مقاله مربوط به آن را بخوانید.

سبزی معطر برای زیتون پرورده

وقتی که صحبت از طرز تهیه زیتون پرورده خانگی می‌شود باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که استفاده از سبزی‌های معطر یکی از نکات کلیدی است که می‌تواند باعث خوشمزه‌تر شدن زیتون پرورده شما شود. امروزه انواع متفاوتی از طرز تهیه زیتون پرورده وجود دارد که در هریک از آنها از سبزی‌های معطر خاصی نیز استفاده می‌شود. در این بخش قصد داریم توضیحات کاملی را درباره این سبزی‌های معطر در اختیار شما قرار دهیم:

  • آویشن: آویشن عطر بسیار خوبی دارد و معمولا به‌صورت خشک شده در زیتون پرورده مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • نعناع و گشنیز: این دو مورد از دیگر سبزیجات معطری هستند که امروزه برای زیتون‌های پرورده استفاده می‌شوند. در بیشتر موارد بهتر است که این سبزیجات را به‌صورت خشک استفاده کنید؛ ولی در چند طرز درست کردن زیتون پرورده از سبزیجات تازه نیز برای درست کردن این زیتون‌ها استفاده می‌کنند.
  • اگر قصد دارید زیتون پرورده شما عطر و طعم شمالی را به خود بگیرد یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای شما وجود خواهد داشت استفاده از سبزی چوچاق است که نوعی سبزی شمالی به شمار می‌آید.
  • از دیگر سبزیجات معطری که امروزه در درست کردن زیتون پرورده کاربردهای زیادی دارند می‌توان گشنیز، آویشن، مرزه و … اشاره کرد.

نکاتی مهم برای نگهداری از زیتون پرورده

بعد از آشنایی با طرز تهیه زیتون پرورده احتمالا به دنبال این خواهید بود که با نکات مربوط به نگهداری از این زیتون‌ها نیز آشنا شوید. اگر بتوانید نکات مربوط به نگهداری از این زیتون پرورده‌ها را رعایت کنید بدون شک می‌توانید برای مدت زمانی بسیار طولانی زیتون‌های خود را نگهداری کنید بدون این‌که کیفیت خود را از دست دهند. از جمله نکات مهم برای نگهداری از این زیتون‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سعی کنید زیتون پرورده‌های خود را در دمایی با دمای پایین‌تر از دمای محیط نگهداری کنید.
  • برای نگهداری از زیتون‌ بهتر است که از ظروف شیشه‌ای دربسته استفاده کنید.
  • استفاده از روغن زیتون روی سطح این زیتون پرورده‌ها باعث می‌شود تا طول عمر آنها به میزان زیادی بیشتر شود.
  • سعی کنید درب ظروفی که این زیتون‌ها را داخل آن ریخته‌اید را محکم ببندید. نرسیدن هوا به داخل این ظروف باعث می‌شود تا ماندگاری آنها به میزان زیادی افزایش پیدا کند.
  • اگر تلخی و شوری زیتون را پیش از درست کردن زیتون پرورده بگیرید می‌توانید اطمینان حاصل کنید که زیتون پرورده شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

سخن پایانی

زیتون پرورده با مغز گردوی ممتاز 200 گرمی قایقی 2

یادگیری طرز تهیه زیتون پرورده به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی ساده و راحت زیتون پرورده‌های خود را درست کرده و از آنها نگهداری کنید. برای درست کردن این زیتون‌ها شما باید نکات خاصی را رعایت کنید. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست بیاورید یا این‌که بهترین زیتون پرورده را خریداری کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط صنایع غذایی دلفین نیز در این زمینه استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

سوالات متداول

1- طرز تهیه زیتون پرورده فوری چیست؟

برای تهیه زیتون پرورده ابتدا مغز گردوها را آسیاب کنید، سپس زیتون‌ها را آماده کنید، بخشی از مواد زیتون پرورده را ترکیب کنید و در اخر رب انار، فلفل سیاه، سیر و گلپر را به سایر مواد زیتون پرورده اضافه کنید.

2- مواد لازم برای تهیه زیتون پرورده چیست؟

برای تهیه زیتون پرورده به مواد زیر نیاز است:

  • 500 گرم زیتون بدون هسته
  • 300 گرم مغز گردو
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق غذاخوری آویشن خشک شده
  • یک قاشق غذاخوری پودر نعناع خشک شده
  • دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش (اگر آب لیمو ترش تازه باشد بهتر است)
  • دو پیمانه رب انار

نظر 2

  1. خیلی خوب بود روشی که گفتین ولی من برای بهتر شدن طعمش از ترکیب آب زرشک و رب انار استفاده میکنم.از وقتی ام با روغن فرابکرتون آشنا شدم هر ماه یه نیم لیتری میخرم و یه بخشیش رو اختصاص دادم واسه ریختن توی پرورده هایی که درست میکنم.پیشنهاد میدم حتما ترکیب آب زرشک و رب انار و روغن فرابکر رو امتحان کنین.طعمش خیلی باحال میشه

    1. خوشحالم که خوشتون اومده. ممنون از پیشنهاد عالی تون😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید بستن